Mauricijus – Pazi šta želiš, možda ti se i ostvari…

31.05.2017

Autor: Anđela Bučić

Znate onaj osećaj kada nešto mnogo želite i maštate o tome skoro svakoga dana i onda vam se jednoga dana ta želja ispuni? Dobar je osećaj, zar ne? Tako počinje moja priča o putovanju na Mauricijus.

U februaru 2016. godine bila sam na večeri sa svojim timom iz agencije Travel Boutique i tada smo zapisivali svoje želje gde bismo volele da putujemo i na jednom brodiću sam napisala Mauricijus i verovala da će mi se ta želja jednoga dana ispuniti. I tako je i bilo. 🙂

Dobili smo poziv od Dertour-a da kao jedna od 10 najboljih agencija u Srbiji i regionu učestvujemo u info turi i to baš na Mauricijusu. Avantura počinje 19.maja kada krećemo na put osvajanja egzotičnog ostrva. Let je trajao ukupno 14h sa presedanjem u Istanbulu i kompanija Turkish Airlines ima odličnu konekciju sa minimalnom pauzom, tako da na neki način ceo put i ne osetite. Sedišta su super udobna, stujardese su uvek tu da vam učine let još udobnijim i naravno kada je društvo dobro onda je sve lepše i lakše.

Sleteli smo i prvo što sam uočila jeste da su svi ljudi nasmejani i svi vam se javljaju sa osmehom, bilo da ste na ulici, u hotelu, na plaži, samo ćete čuti uz osmeh „Hello Madam“. I dalje nisam verovala da sam zapravo u Africi i da sam prešla praktično pola sveta.

Prvi dan odlazimo na severozapadnu obalu u hotel Trou aux Biches Beachcomber Golf Resort & Spa 5+* i za nekih 1h smo već bili u svojim „sobama“ koja je podrazumevala da jedna osoba odseda u Family Suite (94m2) sa ogromnom terasom i prelepim pogledom. Već sam ostala bez reči i pitala se kako li će mi tek biti do kraja putovanja. Svakoga dana smo spavali u različitim hotelima i ovo je odlična prilika za svakog agenta da iz prve ruke može da vidi i oseti atmosferu u svakom rizortu i kasnije da klijentu prenese iskustva i detalje.

Nekada sam sve te hotele gledala u Dertour Deluxe katalogu i pitala se zbog čega su klijenti spremni da za neki luksuzni hotel od 6* izdvoje određenu sumu novca i sada ih definitivno razumem. Od trenutka kada kročite u hotel sve vam postane jasno, usluga, sobe, plaža, priroda, restorani, hrana, Spa&Wellness… o svakom detalju se apsolutno vodi računa i osećate se zaista fenomenalno i posebno.

U svakom rizortu su se domaćini trudili da nas što bolje ugoste i hoteli su se praktično „nadmetali“ koji je bolji od boljeg i pobedu u mom slučaju odnose 3 lanca hotela koja su me potpuno osvojila i ispunila sve kriterujeme (a verujte mi da sam perfekcionista i imam oko za detalje 🙂 i to su St Regis Mauritius Resort 6*, Lux Le Morne 5+*/Lux Belle Mare 5+* i Constance Belle Mare Plage 5+*.

Sada mi je jasno zašto je St Regis 6* najpopularniji kod naših klijenata i zašto mu se svake godine vraćaju!

Kroz razgovor sa šarmantnom Elizabeth, koja je bila naš pratilac grupe i koja poznaje svako zrno peska na Mauricijusu, jako me je obradovalo kada sam potvrdila da je jedan od najboljih ekonomičnijih hotela Preskil Beach Resort 4* u kome smo već imali veliki broj zadovoljnih klijenata.

Plaže, klima i specijaliteti

Sve plaže na Muricijusu su javne i možete ponekad videti lokalno stanovništvo kako šeta uz obalu, ali to je zaista retkost. Interesantno je da čak više od 60% stanovništva ne zna da pliva i da zaista retko posećuju plaže. Priroda je fantastična na ovom ostrvu i videćete puno zelenila gde god da se okrenete, tako da vam je prirodni hlad najbolji ispod neke palme.

Najbolje plaže hmmm teško je definisati. Ne mogu da kažem na kom delu Muricijusa je najbolja plaža – da li je to sa zapadne ili istočne strane, da li je to na jugu ili severu. Na svim stranama imate zrnasti i puderasti pesak, deo sa koralima i kamenjem i to se smenjaju na skoro svakih 150m. Ali je činjenica da gde god da se nađete biće vam predivno.

Od hotela koje sam videla odličnu plažu ima St Regis 6*, Hilton Mauritius Resort&Spa 5*, The Residence Mauritius 5*, LUX hoteli 5+*, Shandrani 5*… Svaki hotel se trudi da plaža bude uređena, iako su javne cilj je da gost bude zadovoljan i moj savet je da na ostrvu obiđete što više plaža.

Klima na Mauricijusu je „čudna“ – eto tako je najlakše objasniti 🙂 razlikuje se na istočnoj i zapadnoj obali i u unutrašnjosti. Na primer u Port Luisu (glavnom gradu) može da pada kiša celi dan, dok je na zapadnoj obali sunčano.

Klijenti često čitaju na raznim forumima kada je najbolji period da se poseti neka destinacija i nailaze na različite komentare, i ovo je samo dokaz da se klima svuda u svetu promenila i da apsolutno više nema pravila kada je top sezona.

U periodu kada sam bila kod njih je zima i vreme je fantastično, temperatura preko dana oko 28 stepeni, more je toplo, vlažnost vazduha minimalna i može da se desi da vam padne kiša koja traje kratko. Po pravilu od maja do novembra je sušna sezona, međutim dokaz da se klima promenila je činjenica da nam je kraj putovanja obeležio kišni dan koji nije sprečio pojedine kolege da se kupaju i uživaju u talasima (dok sam ja uživala uz knjigu, kafu i opuštajuće talase 🙂 Leto kod njih je od novembra do aprila i tada su temperature preko 30 stepeni i najveće kiše mogu biti u januaru i to u vidu pravog tropskog pljuska.

Mauricijus je spoj raznih naroda i kultura, bili su dugo franscuska i engleska kolonija, tako da govore kreolski, francuski i engleski jezik sa francuskim akcentom, i često ih ne razumete baš najbolje. 🙂 Što se hrane tiče nemaju jedan svoj specijalitet, možete probati razne vrste ribe, indijske specijalitete, i ono što ih karakteriše to je začinjena i ljuta hrana. Brojni hoteli imaju u svom sklopu Indijske, Japanske i Thai restorane na koje su posebno ponosni.

Na Mauricijusu se rum pije u svakoj prilici i uz svaki obrok i to ćete shvatiti čim kročite na ostrvo. Kada ne znate šta biste da pijete prvo vas ponude sa rumom, kokteli sa rumom, kafa sa rumom, samo sam čekala da mi još predlože i vodu sa rumom. 🙂

Najveći grad je Port Luis gde većina stanovništva živi, i drugi po veličini grad je Kjupip. Grand Baie i Flic and Flac su dva mesta koja su turistički najposećenija i gde uveče možete da prošetate i odete do obližnjeg restorana i posetite kafiće.

Šta videti na Mauricijusu?

Kada sam videla u programu da ćemo ići na izlet plivanje sa divljim delfinima u sred okeana moju sreću vam ne mogu rečima opisati. Vozili smo se prvo brodićem do određenog dela okeana gde se zapravo nalaze grupice delfina i na pitanje ko će prvi da uskoči u vodu, već sam imala opremu za ronjenje na sebi i bila spremna za bliski susret. 🙂

Osećaj da ste u okeanu sa grupom delfina, da plivate tik uz njih i slušate u moru njihovu muziku budi u vama osećaj prevelike sreće i ljubavi. Napomena: Neki hoteli nude ovaj izlet koji podrazumeva da delfine posmatrate samo sa brodića, tako da se obavezno raspitajte pre toga da li imate dozvolu da plivate sa njima.

Drugi izlet koji je odličan je odlazak do Chamarel-a – Zemlja sedam boja i to su raznobojne peščane dine koje se prostiru na velikoj površini. Do juče sam posmatrala samo na slikama te dine i pitala se kako je moguće da su u tim bojama i verujte da je stvarno tako 🙂 Prizor je predivan i odmah u blizini se nalazi vodopad koji ostavlja bez daha svojom veličinom. U blizini Chamarela imate sjajan restoran sa divnim panoramskim pogledom na ostrvo, tako da je topla preporuka da tu ručate.

Casela Adventure park nismo imali priliku da posetimo i kada se samo setim fotografija naših putnika kako šetaju sa lavovima i uživaju u igri sa njima, ovo je dokaz da se moram ponovo vratiti na ostrvo i lično se uveriti. 🙂

Port Luis – hmmm ne znam šta bih rekla i da li vredi otići. Želela sam da odem i da osetim kako ljudi žive i da vidim tu atmosferu u glavnom gradu i nakon posete sam zakljucila da je mnogo bolja opcija otići do Grand Baie ili Flic and Flac-a, jer ćete tu više videti i doživeti nego u glavnom gradu.

Poslednjeg dana divna Elizabeth me je pitala kako bih opisala Mauricijus u dve reči i odgovor je bio jednostavan Happy Island. Sećate se da sam na početku rekla da su ljudi uvek nasmejani, i da taj osećaj sam imala do kraja putovanja.

U grupi agenata bila sam najmlađa i svi su vrlo brzo upoznali Anđelu koja je kao malo dete na putovanjima i koja obožava da se slika i pozira sa svojim šeširom ili cvetom u kosi 🙂  Ta ista Anđela skakuće od sreće kada uđe u vilu koja je 4 puta veća od njenog stana i slika sve kao pravi Azijat 🙂 Verovali ili ne, imala sam čak i „mamu i tatu“ na putovanju 😀

I nakon 7 dana naša avantura se završila i došao je dan za povratak kući i umesto onog osećaja da ste tužni što odlazite, baš suprotno imala sam osećaj prevelike sreće i zahvalnosti što sam uživala na divnom ostrvu i tu sreću sam ponela sa sobom u Beograd.

Kada smo sleteli, izlazim sa aerodroma i po navici sa osmehom se javljam službenicima uz „Hello“, gde me je dočekalo „Dobro jutro“ onako ozbiljnim jutarnjim glasom i bez osmeha i tako shvatih da je moje srećno ostrvo uspelo za samo 7 dana da unese toliko pozitivne i divne energije i sigurna sam da ću se vrlo brzo vratiti tamo.

I znate šta kažu…

Pazite šta želite možda vam se i ostvari 🙂