Od hobija do unosnog biznisa: Strast za putovanjima je Ani donela uspešnu karijeru - TRAVEL BOUTIQUE

Od hobija do unosnog biznisa: Strast za putovanjima je Ani donela uspešnu karijeru

Ukoliko ste do sada imale želju za nekim putovanjima koja su vam delovala nedostižno, onda vam se putevi nisu ukrstili sa Anom Petrović.

Ana Petrović je ostvarila san mnogih žena. Posao i biznis koji podrazumeva putovanja na egzotične destinacije, usamljene plaže i na daleke do sada nekima nezamislive destinacije. Ukoliko želite da odete do Zanzibara, a nekoliko dana kasnije uživate u maslinama i feti u Grčkoj, Ana Petrović je ta koja može da vam ispuni ovaj san. Oduvek zaljubljena u putovanja, Ana je pokrenula svoju turističku agenciju koja vam nudi specifična personalizovana putovanja.

Kako je biti žena preduzetnik u “muškom svetu”?

Biti preduzetnik nije lako, neovisno od toga da li ste žena ili muškarac. Potrebno je uložiti ne samo novac, već i veliki deo svog vremena, biti maksimalo posvećen, izboriti se za svoje parče tržišnog kolača među velikim igračima, ali i odolevati i mnogim drugim izazovima i ostati fokusiran u svojoj zamisli.

U našem društvu i dalje su poprilično dominantna uverenja da se muškarci lakše nose sa svim tim izazovima i da takva poslovna ambicija jednoj ženi, pored svih drugih stvari u životu a koje su joj nametnute kao poželjne društvene uloge, nije potrebna. Ali sa druge strane mnogobrojne ženske poslovne inicijative pokazuju da za nas i te kako ima mesta u tom svetu tradicionalno rezervisanom za muškarce, i da smo dokazale da nam ne pripada uloga slabijeg pola, te da jednako kvalitetno, svojim radom, snalažljivošću i kreativnošću možemo da se izborimo za svoje ideje i iste pretočimo u uspešne biznis modele. U društvu prijateljica koje takođe imaju uspešne biznise, znamo vrlo često da se našalimo na račun stiha iz popularne pesme “Žena, majka, preduzetnica!”.

Opet, moram da naglasim da nekada olako prihvatimo i usvojimo motivaciju koja kaže da je sve moguće. Za održiv uspeh je zaista potrebno puno rada, odricanja i vere, i zato veoma cenim sve one koji se upuste u avanturu pokretanja sopstvenog posla, bilo da dolazi od strane žene, bilo muškarca.

Zašto ste izabrali turizam za građenje svog ličnog biznisa?

Svako od nas ima tek nekoliko stvari koje mu se prožimaju kroz ceo život. Moja veza sa putovanjima je nekako uvek bila jedna od njih. Još kao jako mlada sam krenula da putujem sa sestrom i drugaricama i sav svoj džeparac, a kasnije i sopstvenu zaradu, trošila sam na ista. Međutim, nisam baš od starta imala iskristalisanu ideju o tome da putovanja mogu postati i moje profesionalno opredeljenje, sve do prvih dana studentske prakse u Urbanističkom zavodu Beograda. Nisam se pronašla u tome za šta sam se školovala i nekako sam u startu bila iskrena prema sebi da to nije moj poslovni pravac.

Trenutak koji se ispostavio kao ključan za moj ulazak u preduzetničke vode bio je odlazak na Berlinski sajam turizma, koji predstavlja jedan od najznačajnih turističkih manifestacija. Upravo na tom mestu, gde su se nalazile sve zemlje sveta odlučila sam da pokrenem svoju turističku agenciju koja će se baviti isključivo individualnim putovanjima, i danas sa ponosom mogu da kažem da sam kreirala svoj pravi, mali „preduzetnički raj“.

ana-radna

Da li vam je u građenju karijere pomoglo ili odmoglo to što ste žena?

Uglavnom mi je pomagalo. Možda najviše zbog toga što je generalno malo žena kod nas započinje svoje biznise, pa sam lakše dolazila do podrške od strane organizacija koje imaju za cilj podsticanje ženskog preduzetništva u Srbiji. Mada naravno dešavalo se i da ponekad osetim skepticizam zbog toga što sam žena, a koji ubrzo bude razbijen nakon što se ljudi uvere da sam u svom poslu maksimalno profesionalna, predana i da se trudim da mi nijedan detalj ne promakne.

Ono na šta sam posebno ponosna jeste činjenica da partneri i saradnici u meni na prvom mestu prepoznaju poverenje, što je za ovako specifičnu granu turizma izuzetno važno, jer nije to pitanje samo finansijskih sredstava koja neko ulaže u putovanja, već i oslonca da možete nekome dati najbolji savet za njegova nova iskustva i uspomene koje će nositi kroz život.

Šta znači personalizovano putovanje i koje su njegove prednosti?

Personalizovana putovanja nude fantastičnu fleksibilnost koja se pre svega ogleda u vidu odabira termina putovanja, zatim u dužini boravka, odabiru hotela, kao i vrlo konkurentnoj ceni. Klijent kod nas u “Travel Boutique” ima svu slobodu da izabere svoju meru iskustva koje nastoji doživeti, a mi smo tu da obezbedimo da taj doživljaj bude maksimalan, ali i više od toga.

 Koliku je ulogu vaša ljubav prema putovanjima imala u građenje vaše firme?

Iz svega navedenog može se zaključiti – presudnu. Ipak, ljubav prema poslu je u svojoj osnovi zapravo ista kao i svaka druga vrsta ljubavi. Da bi trajala potrebno je negovati strast koju nosi, biti joj predan, ali ne i zavistan od nje, a pre svega truditi se da uvek budete jasni i iskreni u komunikaciji, bilo da se ona odvija sa vašim direktnim saradnikom u timu, bilo ka klijentu kome treba da pomognete da odabere najbolje za sebe.

Marta Buzurović
Izvor: Aska ženski magazin

22