Wannabe intervju: Ana Petrović, vlasnica agencije “Travel Boutique”

07.05.2015

Izvor: Wannabe Magazin online

Kada bi trebalo da odaberu svoju “profesiju iz snova”, mnogi bi stavili organizaciju putovanja na prvo mesto svoje liste. Ipak, malo kome pođe za rukom da svoj san i ostvari. Jedna od onih koji su u tome uspeli je Ana Petrović, koja je kao pasionirani ljubitelj putovanja odlučila da joj to postane i posao. Tako je uz pomoć Nevene Rađen, pokrenula turističku agenciju “Travel Boutique“. Da bi se izdvojila među već postojećim konkurentima, odlučila je da klijentima nudi personalizovana putovanja, tako da sami biraju vreme polaska, dužinu trajanja, destinaciju i slično. Zahvaljujući uspehu koji je do sada postigla, bila je nominovana za nagradu “Žena zmaj“, a kako je do toga došla otkrila je u intervjuu za naš magazin.

WANNABE MAGAZINE: Kako ste došli na ideju da u ponudu svoje agencije uključite mogućnost da klijent sam isplanira putovanje?

ANA PETROVIĆ: Onog trenutka kada sam shvatila da moram da ponudim klijentima nešto novo i drugačije. U to vreme u Srbiji samo je nekoliko agencija, pored standardnih aranžmana, nudilo individualna putovanja. Bila sam sigurna da će pravi model za uspešno poslovanje biti ako se fokusiram isključivo na individualan tip ponuda. Moja prednost je bila u tome što sam u ovaj poduhvat ušla iz ugla klijenta i nekog ko iza sebe već ima hiljade pređenih kilometara kao putnik, te upravo ta iskustva i znanja su bila moj “tajni sastojak” za uspeh. Početkom marta 2010. godine je sve počelo, a to što se obim posla svakodnevno povećava i što iz godine u godinu pristižu priznanja, samo je pokazatelj da sam izabrala pravi put.

Koliko su vam u poslu pomogla iskustva sa vaših ličnih putovanja?

ana1Od trenutka kada su me roditelji prvi put pustili samu na put sa drugaricama, sav svoj džeparac, a kasnije i sopstvenu zaradu, trošila sam na otkrivanje novih destinacija. Oduvek sam volela da putujem i nikada se nisam vezivala za jedno mesto, već sam stalno želela da otkrivam nove idealne prilike za letovanja i zimovanja, pa sam tako do danas obišla 35 zemalja sveta. Da nije bilo tolike strastvene želje da putujem i istražujem druge krajeve, verovatno ne bih ni došla na ideju da otvorim turističku agenciju. Danas, u radu sa klijentima, pokušavam da im prenesem svoja iskustva, da ih usmerim i posavetujem, ali i da im pomognem kako bi imali svoje putovanje iz snova.

 

Zbog čega je turizam oblast u kojoj ste odlučili da pokrenete sopstveni posao?

Uvek sam težila da u životu spojim lepo i korisno, da posao za mene ne predstavlja opterećenje, već da budem zadovoljna onim što radim kako bih mogla da ostvarim maksimum. Kao strastvenom putniku, ceo proces planiranja, priprema za put, pakovanja, traženja informacija o destinaciji, do samog putovanja za mene je predstavljalo veliko zadovoljstvo, nešto što me ispunjava i u čemu najviše uživam. Želela sam da upravo tu strast za putovanjima prenesem i na druge ljude, prvo moje prijatelje, a danas i na svoje klijente.

Da li je bilo teško, s’ obzirom na to da na tržištu postoji nekoliko velikih agencija?

U životu uvek se vodim parolom da “ko u čuda veruje taj i čuda stvara”. Ali, da, bilo je vrlo izazovno probiti se na ovakvom tržištu, s’ obzirom na veliku konkurenciju i loše ekonomske prilike gde putovanja predstavljaju luksuzno dobro. Ipak, moja prednost je bila ta da sam u startu jasno znala da je personalizovan i veoma fleksibilan pristup svakom klijentu moja ključna prednost u odnosu na postojeću ponudu. Takođe, ne treba zanemariti činjenicu da je današnji stil življenja takav da je najveći luksuz koji ljudi sebi mogu priuštiti – slobodno vreme. U tom smislu sama fleksibilnost koju Travel Boutique nudi, u vidu odabira termina putovanja, zatim fleksibilnost u dužini ostanka, ali i odabiru hotela, a na kraju i konkurentnoj ceni, jesu pogodnosti koje izdvajaju ovaj model organizacije putovanja u odnosu na grupne aranžmane, koji su dominantni na tržištu. Takođe, uvek sam se oslanjala pre svega na svoje dobro poznavanje mnogobrojnih svetskih destinacija, ali i na sposopnost da dobro procenim klijenta i njegova očekivanja od putovanja.

Prošle godine ste bili nominovani za nagradu “Žena zmaj”. Šta biste savetovale drugim ženama, koje se tek upuštaju u vode preduzetništva, da čine kako bi bile prepoznate kao žene zmajevi?

ana5U trenutku kada sam osnovala agenciju osetila sam nalet samopouzdanja i zadovoljstva, jer sam pokrenula nešto svoje. Kako su stizali rezultati i pohvale na račun agencije, zadovoljni klijenti, osećaj lične satisfakcije je samo rastao. Sada koristim svaku priliku da pokrenem i inspirišem ljude u svom okruženju da pokrenusopstveni biznis. Najvažnije je da svaki mladi preduzetnik bude svestan da će se naći pred brojnim izazovima, preprekama i sumnjama. Ti trenuci se prevazilaze istrajnošću, posvećenošću i osluškujući intuiciju, a to su osobine koje su pre svega karakteristične za nas žene.

Ono što je takođe važno jeste da imate podršku, a danas nje ima možda više nego ikada pre. U tom smislu mogu govoriti iz svog ličnog ugla. Moja preduzetnička inicijativa prepoznata je kao značajna od strane institucija koje se bave promocijom i podrškom žena u preduzetništvu u Srbiji. Dobila sam značajnu podrškuEBRD-a, kroz program poslovnog savetovanja “Travel Boutique”-u, koji nam je omogućio pristup bespovratnim donatorskim sredstvima. Zahvaljujući tome implementirali smo CRM (Customer Relationship Management) strategiju, koja omogućava brži i efikasniji rad sa klijentima. Ta podrška ima dvojako značenje. Sa jedne strane pokazuje da u Srbiji mali privrednici nisu prepušteni sami sebi i da u uslovima ekonomske neizvesnosti i velike konkurencije imate oslonac i podsticaj, ali sa druge strane meni lično to pokazuje da je “Travel Boutique” izrastao u kvalitetan i pouzdan biznis, jer je upravo on izabran kao dobar primer preduzetništva, koji dalje treba održavati, negovati i razvijati.

Da li ste u poslovnom svetu morali da se borite muški, ili su vam neke tipične ženske osobine više pomogle?

Kada si iskren u svojoj zamisli i ideji uspeha, a pogotovo kada si preduzetnik, onda nije bitno da li u igru ulaziš kao žena ili kao muškarac, već je bitno da si posvećen, da svakodnevno marljivo radiš, da stojiš iza svojih stavova i odluka i naravno da poslu pristupaš sa puno strasti, jer u suprotnom, reč je samo o dokazivanju, borbi protiv konkurencije i trci za novcem koja nikome ne donosi dugoročan rezultat.

ana2Opet, moram posebno istaći, da nijedan preduzetnik ne može sve sam i da su mu potrebni dobri, pouzdani i kvalitetni saradnici na koje se može osloniti, odnosno dobar tim koji pored neophodnih tehničkih i stručnih znanja, deli sa vama istu viziju uspeha. Ponosna sam što u svom timu imam upravo takvu osobu, Nevenu Rađen, koja sa mnom od prvog dana marljivo i maksimalno posvećeno radi da na tome da “Travel Boutique” bude uspešan i da traje. Možda našem uspehu jesu doprinele i neke dobre ženske osobine, kao što su predanost, posvećenost, komunikativnost, ali činjenica je da uspešno trajemo i da imamo rezultat koji je merljiv. Takođe, moram da istaknem da pored toga što moj interni tim čine žene, u krugu naših eksternih saradnika se nalazi dosta muškaraca, na koje isto polažem puno svoje poverenje.

Koje poslovne ideje još niste realizovali?

Želja da uvek otkrivam sebi i svojim klijentima nove destinacije je generalno moj, kako poslovni, tako i privatni cilj. Dugo godina su kod naših ljudi bile popularne destinacije poput Tajlanda, Dubaija, Kube, Dominikane, ali ono što će biti trend u narednom periodu su definitivno Maldivi. Upravo sam se vratila sa te egzotične destinacije, koju toplo preporučujem svakom pravom hedonisti, jer je upravo to ideja na čijoj realizaciji trenutno radim; da klijentima predstavim i upoznam ih sa novim, ne tako popularnim mestima koja odušu lepotom, mirom, posebnošću, baš kao što su i Maldivi. U narednom periodu postavila sam sebi za cilj da kod domaćih putnika pobudim interesovanja za ovu neverovatnu destinaciju ali na drugačiji način nego što je to bio slučaj do sada. Uglavnom je preovladavalo interesovanje za nekim standardnim i na ovom tržištu najpopularnijih 4-5 hotela, a opet toliko je toga što Mladivi mogu da pruže putnicima, posebno onim koji od putovanja očekuju više, a “Travel Boutique” će to i potvrditi.

Koja je vaša omiljena destinacija, a u koji grad ili državu se uvek rado vraćate i zbog čega?

Bez ikakvog dvoumljenja za mene je to Italija. To je zemlja koja odiše tolikom mistikom, lepotom i istorijom da te uvek tera da joj se vratiš i iznova otkrivaš neku novu čaroliju u njoj. Posebno volim jezero Lago di Garda i mesto Sirmione, za koje me vežu divne uspomene i kada god sam u severnoj Italiji to je mesto na koje svraćam makar na ručak. Toskana me je uvek oduševljavala, a prošle godine sam otkrila i Amalfi obalu.

Toliko različitosti u jednoj zemlji, ali ipak ono što kod Italije posebno zavodi jeste opuštena atmosfera i pozitivna energija. Obožavam njihovu hranu i vina, muziku, modu. Italijani su definitivno doktorirali umetnost uživanja u životu i tom šarmu teško da može odoleti, pa nisam ni ja.

Opet, svet je toliko bogat i pruža i više nego što bilo ko od nas može i da zamisli, da je teško i nepravedno izabrati samo jednu destinaciju kao omiljenu od toliko njih. Uvek bih se rado vratila u zemlje koje odišu slobodom, osmesima, interesantnim prizorima, poput Tajlanda. Kampovi sa slonovima i tigrovima na severu ove uzbudljive zemlje u meni su usadili uspomene kojih se uvek rado sećam, te rado preporučujem i svojim klijentima.

Takođe, kada razmišljam o omiljenim destinacijama, ne mogu a da ne spomenem Egipat. Kao pasionirani ljubitelj ronjenja uvek bih izabrala tu zemlju, koja ne samo da spada u top svetskih najboljih destinacija za ronjenje, već donosi iskustvo kakvo se rečima ne može opisati.

Kao neko ko putovanjima pristupa sa toliko poletnosti i strasti, ne mogu da izostavim ni jedan poseban grad koji me uvek iznova obori s nogu svojom arhitekturom, muzikom sa svakog ćoška, životom koji pulsira 24 časa, a to je magična Havana. Mohito je ipak najbolji na Kubi.

Šta volite da nosite na putovanjima i bez čega nigde ne krećete?

Generalno, volim stvari u kojima se osećam komforno, zavodljivo i ležerno, te i na putovanja nosim takve stvari. Pratim modu, ali smatram da joj ne treba robovati, već istu koristiti za sopstvenu udobnost i zadovoljstvo. Naravno, dobro raspoloženje je uvek must have.

Bez čega se ne vraćate sa putovanja?

Lepih uspomena.

Logo Travel Boutique

Molerova 3, I sprat, 11000 Beograd |
Tel: +381 11 344 00 44 |
E-mail: office@travelboutique.rs
Copyright ©2020. Travel Boutique |
Sva prava zadržana.