Dominikana je bez mana

03.11.2017

Autor: J.Karać

Odbrojavanje je završeno. Ostali su minuti koji nas dele od ulaska u Lufthansin avion. Imam kalendar na kome piše “RAJ” preko svih 10 dana koje ćemo provesti na Dominikani. Nikada nismo bili deo ovog dela planete. I mogli smo samo da zamišljamo šta nas čeka na osnovu svega što smo čuli ili negde pročitali. Ono što smo tamo doživeli prevazilazi maštu.

Znali smo gde želimo i kada da putujemo. Uz pomoć Travel Boutique-a uspeli smo da prođemo jako dobro sa odličnim avio kartama – Luftahnosm do Frankfurta, a zatim prekookeanski let Condorom do Punta Cane. Kada kažem “prekookeanski” pomislim na let koji traje čitavu večnost (bar sam ja imala takav utisak), ali malo dremke i za čas proleti jedan okean.

Stara avanturistička izreka kaže da uzbuđenje sve više raste kako nadmorska visina opada. A ja kroz prozorče vidim zelenu površinu oivičenu belom krivudavom linijom koju zapljuskije neprikosnoveni tirkiz. Iznenađenja su počela odmah po izlasku iz aviona. Vreo vazduh nam se uneo u lice kao da je neko uperio fen ka nama. Koračamo ka nesvakidašnjoj aerodromskoj zgradi bez zidova.

Krov je prekriven velikim listovima palme ili nečeg sličnog što deluje baš ineresantno. Kasnije smo saznali da je ovo možda jedini ili jedan od retkih internacionalnih aerodroma koji je u privatnom vlasništvu. Čak 60% ukupnog broja turista koji dolaze na Dominikanu sleti baš ovde. Dok se krećemo u koloni ka izlazu, dočekuju nas ljubazna i nasmejana lica Dominikanaca. Pravo oduševljenje smo doživeli kada smo čuli da do našeg novog doma imamo samo oko pola sata – 45min. Uzimamo prtljag i transferom odlazimo do Resorta.

Welcome to Breathless Punta Cana Resort & Spa!

Ne znam odakle da počnem… ovde sam doživela najlepše trenutke u životu, a jedan ću pamtiti dok sam živa. Kada smo zakoračili u Resort nije mi bilo dovoljno jednom da protrljam oči. “Boli koliko je dobro” – reči mog dečka dok smo koračali do sobe. A danas boli što nismo tamo.

Uvek sam se čudila prijateljima koji mi kažu da su gotovo čitav odmor proveli u Resortu. Dominikana mi je promenila pogled na odmor. Da li sam rekla da ne mogu sebe da zamislim da budem duže na jednom mestu? Ovo mesto uopšte nije malo.

Ne znam kolika je tačno površina Resorta, ali znam da ima 750 soba i čak 8 otvorenih bazena sa kristalno čistom vodom i šik dizajnom. Zapravo sve je totalno šik. Nameštaj u svakoj prostoriji u kojoj smo bili veoma je savremen i po najvećim svetskim standardima. Sobe su komforne, mirne i udobne, sa pogledom na bazen i prelepo uređenu vegetaciju. Svaki kutak je osmišljen do najsitnijeg detalja i zadovoljava svaku potrebu savremenog turiste.

Restorani su stilizovani i moderni i glavni krivci što smo se sa odmora vratili teži. Služi se tradicionalna i internacionalna hrana i da stvar bude još “gora”sve je naravno all inclusive. Naši “viškovi” govore koliko smo uživali u bogatim obrocima i to da nismo preskočili nijedan. Dominikanska kuhinja, koliko sam mogla da zaključim po onome što su nam servirali, je mešavina kineske i meksikanske – meksičke hrane.

Koriste dosta belog pirinča kao i pasulja. Probali smo jelo koje je navodno kraljevsko i pravi se od 7 različitih vrsta mesa. Zove se Sancocho (de Siete Carnes) nikako “salcocho”. Naravno tu su i jaja na 100 načina, razne salate i voćkice. U tradicionalnu Dominikansku kuhinju spada i “Duplo pečena banana” – Tostones.

“Umirali” smo sanjajući o Dominikani dok smo radili i odolevali kojekakvim sadržajima da bi smo bili tu gde jesmo. A onda kada smo stigli opet smo radili skoro isto. Ovoga puta dosta slađe. Napitak na koji su Dominikanci najponosniji jeste miks pomorandže i mleka. Zamislite zove se Morir Soñando što bi moglo da se prevede kao “umreti sanjajući”.

Neprikosnoveni bazeni i lude žurke

Čim smo stigli skinula sam aplikaciju celog resorta. Lako je, pronađite je pod nazivom “AMResort UC” i registrujte se tako što unesete svoje ime, prezime i broj sobe. U njoj ima sve i najbolji je vodič kroz resort u kome je dozvoljen pristup samo odraslim osobama. Ovde dosada ne zalazi, svakoga dana, podrazumeva se, organizovano je nešto. Takmičenja, žurke, filmske večeri, razni performansi i sl.

Večeri su rezervisane za otkačene pena parties, ludi letnji ples i pozitivnu atmosferu koja kruži Resortom. Kao i uvek posle večere otišli smo na zabavu. U pitanju je takmičenje u ispijanju piva. U jednoj grupi su bili muškarci, a u drugoj žene. I tu je pala opklada između nas. Ni slutila nisam u kakvu sam “zamku” upala. Moj dečko je bio uporan u tome da se prijavimo i isprobamo veštine posle dugogodišnjih priprema. Izazov, naravno, prihvaćen. Apsolutno neočekivano, odnela sam dvostruku pobedu! Najbrže ispijajnje piva u kategoriji žena, bilo je presmešno! Kada je voditelj programa na mikrofon pozvao mene da mu se pridružim, a zatim i mog dečka da mi uruči nagradu, svi su veselo uzvikivali i tapšali. Vrhunac večeri je bio kada je on klekao i uručio mi “nagradu”.

Posle burnih noći slede jutra u Resortu koja su doslovce veličanstvena. Omiljeni deo dana, časovi joge u bazenu ili na plaži uz rađanje sunca… Plačem za takvim jutrima. Najzanimljiviji deo ovih sadržaja jesu nova poznanstva! Vratili smo se bogatiji, ne samo jer smo se pošteno odmorili, već smo stekli i nove prijatelje iz različitih delova sveta.

Svaki kutak Resorta je udoban i stvoren za uživanje, ali pored svega najveći utisak su ostavili zaposleni. Uvek nasmejani, ljubazni i spremni da izađu u susret. U svakom delu Resorta zadužena je po jedna ili više osoba koje su tu da vam uživanje učine još lepšim. Tako je u delu kod glavnog bazena bio Abrahim koji je učinio naš boravak još prijatnijim. Čak i da boravite sami u ogromnom Resortu ne biste bili usamljeni. Razni sadržaji organizovani oko ili u bazenu su jako korisni i zabavni, a pozitivna energija kruži kroz čitav Resort!

Vamos a la playa

Duga plaža okupana suncem od ružičastog peska, savršeno mekanog i nežnog, leži tik uz Resort. Iz nje se izdižu neverovatno visoke palme koje upotpunjuju doživljaj pravih Kariba. Voda je čista, tirkizna i topla. Nije baš idealna za rashlađivanje, ali za izležavanje i meditiranje ili beskrajno ispijanje koktela “dušu dalo”. Romantična večera na plaži uz baklje i skoro nečujno more. Čitav taj ambijent pod zvezdanim nebom probudi leptiriće u stomaku kao na prvom sastanku.

Tranquilo

A onda smo otišli na ekskurziju. Tako to oni ovde zovu. Zapravo savršeno organizovana avantura na kojoj smo se upoznali sa istorijom ostrva, igrali, pevali, smejali se i sve u svemu odlično proveli.

‘’Ekskurzija” uključuje vožnju brodićem na kome smo đuskali i naučili neke nove korake. Skakali u dubine, divili se delfinima koji su nas pratili čitav put. Posetili smo osnovnu školu i upoznali se sa lokalnim običajima i načinom življenja. Totalno druga priča od Resorta, divlja i uzbudljivija. Sa ultra zanimljivim vodičem Domingom, koji je sve vreme bio uz nas i trudio se da nam bude što zabavnije i da nam što bolje približi i upozna njegov narod i zemlju. Videli smo kako se uzgaja i pravi kafa i kokos.

Lokalni prodavci nude nakit i slike, ako odmah pristanete na cenu skratili ste im deo u kome se posebno zabavljaju, a to je cenkanje. Priroda je očaravajuća, a ljudi veseli i opušteni. Ovde vreme ponekad kao da stoji, a od lokalaca ćete često čuti “Tranquillo“ – polako.

Ovu reč smo ponavljali u sebi kada smo pakovali svoje stvari i napuštali Resort. Želeli smo da kraj nikada ne dođe. Lepota svega što smo videli i doživeli na neki čudnovat način je ojačala naše emocije i želju da istražimo Karibe. Saludo amigos  – do sledećeg viđenja!