Decenija unikatnih putovanja
09.12.2020
Autor: Ana Jovanović Petrović
Decenija Travel Boutique-a. Kada sam pisala ovaj tekst početkom godine i planirala veliku proslavu jubileja, nisam ni slutila da će Korona virus zadati toliko jak udarac turizmu, pa i mojoj agenciji. Tada me je obuzimao osećaj neverice da već 10 godina ljubiteljima egzotičnih destinacija sa svojim timom kreiram najlepše životne uspomene. Danas, iskreno, obuzima me isti osećaj, ipak neuporedivo jači, jer nakon svih izazova sa kojima smo se suočili u toku ove pandemijske godine, odlučno nastavljamo dalje!
Zato sa ponosom delim sa vama tekst o tome kako je Travel Boutique preživeo svoje vrtoglavo putovanje. Od ogromnog rada, truda, borbe, unutrašnjih reorganizacija i promena do rasta, razvoja, brojnih priznanja i, uprkos Koroni, opstanka.
A kako je sve počelo?
Inspirativnim putopisima legendarnog Slobodana Mićića iz Kontikija i čitanjem Travel Magazina po 100 puta od korice do korice, koji je tada 2010. godine, kada smo mi nastajali, slavio svojih 10 godina uspešnog rada.
U društvu Zorana Đukanovića, osnivača Travel Magazina i današnjeg počasnog konzula Tajlanda u Srbiji, osmislila sam vizuelni identitet za svoju turističku agenciju. Želja mi je bila da Travel Boutique postane potpuno jedinstvena turistička agencija i da putnicima ponudi iskustva i usluge drugačije od svih postojećih na tadašnjem tržištu. Usuđujem se da kažem: „Uspeli smo u tome!“
Ako pogledam prvih pet godina rada, svesno ili nesvesno, deluju mi maglovito. Što je potpuno normalno, jer većina preduzetnika na samom početku nema predstavu šta ih čeka. Još kada svoj posao iz snova započnete usred svetske ekonomske krize, ne ostaje vam ništa drugo osim da se okrenete ka budućnosti.
Šta me je motivisalo da nastavim?
Putovanja su me najviše motivisala da istrajem. Na samom početku sam putovala dosta po Evropi, išla na krstarenja, putovala na Tajland i Šri Lanku. Doživljaji i uspomene sa putovanja su bili presudni motiv da nastavim. A iskreno, nisam karakter koji lako odustaje. Zacrtala sam da ću sebi i klijentima omogućiti da zavrte globus i kažu: „Ovde želim da putujem“ i da odu sa lakoćom.
Najveća podrška mi je dolazila od osobe koja je imala i najjaču veru u mene i moju viziju, a to je moja majka Svetlana, kojoj sam beskrajno zahvalna. Podršku sam imala i u ocu, sestri, sadašnjoj kumi Andrei i u mnogim prijateljima. Takođe mi je jako pomogao mentorski rad, pre svega preporuka Andree Brbaklić da se pridružim Srpskoj asocijaciji menadžera, gde sam stvorila veliki broj kontakata i usavršavala svoje menadžerske sposobnosti.
Pored toga, veoma su mi značili projekti za osnaživanje žena preduzetnica kroz Udruženje poslovnih žena Srbije i EBRD. U poslednje tri godine osoba koja me je najviše bodrila i hrabrila je moj suprug, koji mi je danas i najveća podrška u svemu.
Kada započinješ sopstveni posao, najveći broj klijenata, logično, dolazi iz kruga porodice, prijatelja i poznanika. Jeste marketing važan, ali u tim trenucima najbolji klijenti dođu na najneočekivaniji način.
Kad ti Goran Paskaljević zatraži aranžman preko prozora
Na samom početku rada prostorije agencije nalazile su se na uglu Jevremove ulice i Kneginje Ljubice, u prizemlju.Naš najdraži komšija na Dorćolu bio je reditelj Goran Paskaljević. I gotovo redovno svakog jutra ljubazno nas je pozdravljao preko prozora. E baš tako je naručio i svoje prvo putovanje preko Travel Boutique-a. Kucnuo je na prozor i rekao: „Idem u London poslovno, vidi mi molim te šta još da obiđem kad sam već tamo“. Potom je usledila Kanada: „Hajde da mi vežeš neku kružnu turu kad već prelećem Atlantik, da iskoristim priliku“. A najlepše putovanje koje smo mu organizovali je bila kružna tura po Šri Lanci, koju je iskoristio u toku pauze od snimanja filma u Indiji. Jedno vreme je ulazio u agenciju da zajedno razradimo detalje, međutim kada su uveli zabranu pušenja, sve poslove smo završavali smo preko prozora. Goran je bio naš najdraži klijent i njegov nedavni odlazak na poslednje “putovanje” nas je jako rastužio.
Jedno od najlepših iskustava za ovih 10 godina rada agencije je to što smo učestvovali u svim životnim fazama naših klijenata. Neki putnici su bili u vezi kada smo im organizovali prva putovanja, onda su se venčali, pa smo radili medeni mesec ili pak sama venčanja na egzotičnoj destinaciji. Sada tim istim klijentima sa uživanjem kreiramo porodična letovanja.
Ponosna sam na to koliko smo porasli, kada osvestim u kakvom prostoru danas radimo, kada vidim da nas danas prati više od 75 hiljada ljudi na Instagramu, da dnevno naš sajt poseti više od 2.000 ljudi i da stalno dobijamo komplimente za naš sadržaj. Najbolji osećaj je kada se putnik vrati sa putovanja i kaže da je baš taj hotel koji smo mu preporučili pun pogodak i kada sledeći put samo kaže „Idem na Mauricijus, recite mi koji hotel da bukiram.“
Posebno sam ponosna na činjenicu da agenti Travel Boutique-a sa klijentima grade odnos poverenja i što svaki agent ima svoje stalne, verne putnike. Svaki naš zaposleni obilazi daleke destinacije i tako znaju kako da uvek odaberu pravu stvar za putnika, umesto da mu pošalju suvoparnu ponudu reda radi. I to je ono što pravi razliku između dobrog agenta i korektnog agenta.
Kad putnici zavrte globus…
Na početku nisam mogla ni da zamislim da ćemo sa lakoćom raditi ture na destinacijama kao što su Angila, St. Marten i St. Barts ili Singapur i Fidži. Neverovatno mi je da smo individualno slali putnike na safari u Bocvanu, Zimbabve i Zambiju. Sećam se svoje prve ture koju sam ja lično klijentima radila, putovali su u Kanadu, obilazili Toronto i okolinu, nakon toga odmarali na Dominikani u hotelu Breathless, a u povratku imali city break u Parizu. Takođe je bila interesantna tura naših klijenata po Karibima, koji su spojili Jamajku, Panamu, Meksiko i Kubu. Nezaboravna je i velika novogodišnja tura grupe prijatelja koji su krenuli od Madrida, preko Kolumbije, Arube, Kurasaa, do Barbadosa. Sve to u dvadesetak dana. Sve to, eto dokaza, sa Travel Boutique-om može.
Kako smo rasli i kako su naši rezultati govorili o našem poslovanju, dobijali smo i podršku velikih partnera Qatar i Turkish Airways-a zahvaljujući kojima sam kako ja, tako i moje saradnice, biznis klasom letele do Singapura, Malezije, Balija, Sao Paola, Meksika, Maldiva, Sejšela, a sve kako bi putnicima što bolje predstavile destinacije koje žele da posete.
Kada se predstavim drugima i kažem čime se bavim, obično usledi odgovor: „Jao, to je tako divan posao!“ Tada kažem u sebi: „Čoveče, nemaš ti pojma!“. Naravno, iskustva koja imam su neprocenjiva, ali niko ne zna kako je to kada proradi vulkan na Baliju, pa su sa jedne strane klijenti zarobljeni na ostrvu, a sa druge strane zabrinuta familija u Srbiji. Tada klijenti čekaju da se ponovo uspostave avio letovi i to uživajući u svojoj vili sa bazenom, sa isključenim telefonima, dok mi tešimo rođake i prijatelje. A o kreiranju putovanja u sred pandemije Korona virusa i da ne pričam. E to je izazov kome treba znati odgovoriti.
Ipak, kao i uvek, sve se završi najbolje moguće i za njih i za nas, jer poslu pristupamo srcem i dušom. Tada odahnemo, dodamo još jednu ciklama tačkicu na mapi sveta, ponosne jer smo putnicima pružile priliku da stvore nezaboravne uspomene. Hvala svima koji su nas podržavli tokom ovih 10 godina, svim putnicima, saradnicima koji su dali svoj doprinos, našim partnerima i pre svega hvala mom vrednom i posvećenom timu koji je svojim radom učinio da se moja vizija ostvari.