Novi trendovi u turističkim ponudama – Skuplja „jeftina“ Kuba i povoljniji „nedostižni“ Maldivi

22.11.2016

Izvor: eKapija, novembar 2016.

Nova sezona putovanja na daleke destinacije je počela i popusti za rane uplate su uveliko aktuelni. Sa novim katalozima stižu i novine, koje prilično iznenađuju, tako da su se naša već uljuljkana očekivanja o popularnim destinacijama poremetila. Izgleda da su kreatori turističke ponude na određenim egzotičnim destinacijama odlučili da promene imidž i dosadašnji koncept turizma.

Vrtoglavi uspon Kube

5Navikli smo da posmatramo Kubu kao povoljnu destinaciju, gde su hoteli skromni, naročito u Havani i da je najveća stavka u budžetu za putovanje avio karta. Političke promene na Kubi i njeno otvaranje ka Americi dovele su neverovatnog priliva turista iz svih krajeva sveta, kao da svi žele da je posete dok je još autentična, dok se nije „amerikanizovala“. Veća potražnja – naravno znači veću cenu, i sada je 3 noćenja u Havani u boljem hotelu skuplje od povratne avio karte.

– Na primer, u jednom od hotela koje preporučujemo u Havani, noćenje je pre samo godinu dana koštalo 75 EUR, a sada u istom periodu košta desetostruko više – 750 EUR – kažu u Travel boutique.

Međutim povećanje cena ne smanjuje interesovanje za Kubu, koja je najpopularnija daleka destinacija u Srbiji, jer su se otvorili drugi kanali i mogućnosti smeštaja, kao što su šarmantni apartmani i stanovi, takozvani „casa particular“ gde turisti mogu uživati u autentičnom okruženju i srdačnom odnosu sa domaćinima po veoma povoljnim cenama. I dalje je moguće otputovati na Kubu za 1.400 EUR, samo u drugačijim uslovima i ukoliko se na vreme organizujete.

Luksuznija Šri Lanka

Iznenađujuće promene se mogu videti u turističkoj ponudi Šri Lanke. Nekako je ova destinacija do sada bila misteriozna putnicima, nisu od nje znali šta da očekuju – da li je samo za obilazak budističkih hramova i fenomenalnih spomenika kulture ili „tamo može i da se kupa“. Još jedan faktor neodlučnosti, čak i nepoverenja jesu slike hotela i plaža koje se mogu naći na internetu – hoteli jednostavnih linija, drveni kreveti, bez detalja, a plaže žućkaste, tamno more i lelujave palme.

Ovoj zemlji je stvarno potreban pravi fotograf sa inspiracijom. shangri-la-hambantota-sri-lanka-gimanhala-deckMeđutim poznati svetski hotelski lanci su prepoznali izvanredan potencijal „bisera Indijskog okeana“, koji i te kako ima divne plaže, i ove godine su otvoreni luksuzni resorti lanaca Shangri-La, Anantara, Avani, dok je većina hotela promenila zastarele web stranice i predstavila javnosti istinski potencijal i prednost koje Šri Lanka ima. Sklad sa prirodom, eko-turizam, nameštaj i ukrasi u hotelima od prirodnih materijala, jednostavnost u detaljima, luksuz u minimalizmu, ishrana na bazi ajurvede, jutarnja joga, dostojanstvenost budističke kulture u ophođenju lokalnog stanovništva sa strancima – sve to je oduvek krasilo Šri Lanku, ali je tek sada postalo vidljivo.

Cene smeštaja su možda sada više od onoga što smo navikli, međutim sa čestim promotivnim akcijama avio kompanija, Šri Lanka i dalje spada u grupu ekonomičnih destinacija. Bar kada je reč o troškovima.

Demokratizacija Maldiva

arrival_final_v1

Zbog svojih cena, Maldivi su uvek delovali kao nedostižni ideal našim turistima. Pre samo nekoliko godina je avio karta koštala koliko danas ceo aranžman. Na našem tržištu kao da se avio kompanije utrkuju koja će dati bolju cenu karata i uvek u isto vreme lansiraju promocije.

Ovog meseca je povratna karta za Maldive mogla da se kupi za neverovatnih 345 EUR, koliko je, recimo, karta do Lisabona. Ovakav trend prate i svetski turoperateri i ove sezone u zakupu imaju skromnije hotele, kao i hotele na ostrvima naseljenim lokalnim stanovništvom.

Maldivi više nisu samo ekskluziva za maloodabrane, već su njihove lepote postale dostupnije svim ljubiteljima mira, blistavih plaža i čarobne prirode.

Iznenađujući Zanzibar

Ova godina je definitivno u znaku Zanzibara. Do skoro potpuno nepoznato ostrvo Tanzanije, vrtoglavo se popelo na vrh agencijskih top selling lista. Fantastični Indijski okean, blistavo bele plaže, afrički šik i cenovna dostupnost hotela u potpunosti osvajaju naše turiste i potražnja je u stalnom usponu. Ovo prepoznaju i avio kompanije i tako će Turkish Airlines od 12. decembra redovno leteti do Zanizabara, za početak po promotivnoj ceni od 399 EUR za povratnu kartu sa svim taksama. Da, sa svim taksama.

Azijski tigar Malezija

U ovoj godini je primećena i promena u interesovanju putnika, sve se više traži nešto novo što nije u redovnoj ponudi agencija. Iz te „nove“ ponude se posebno izdvojila fenomenalna Malezija koja pruža sasvim novi doživljaj jugoistočne Azije. malezijaTo je kombinacija egzotične divlje prirode, bogate kulturne istorije, fascinantnih plaža i futurističke arhitekture Kuala Lumpura, što putnike u potpunosti oduševljava. Pristupačnost avio karata, povoljan smeštaj i dobre konekcije dodatno upotpunjuju bogatu turističku ponudu ove zemlje i aranžman za putovanje se kreće od 1.000 EUR sa avio kartom sa svim taksama.

Beskrajne su mogućnosti individualnih putovanja i promene su uvek uzbudljive. Bitno je da se za svoje putovanje dobro pripremite i da sa uživanjem uplovite u avanturu. U tome vam mogu pomoći i turistički agenti, koji imaju najbolji uvid u trendove i mogućnosti koje svaka destinacija pruža. Proverite dokle vam važi pasoš i dozvolite sebi da se promenite, poručuju vam iz Travel Boutique.

Logo Travel Boutique

Molerova 3, I sprat, 11000 Beograd |
Tel: +381 11 344 00 44 |
E-mail: office@travelboutique.rs
Copyright ©2020. Travel Boutique |
Sva prava zadržana.