Malezija vas čeka

21.02.2018

Autor: Ana Petrović

Baviti se turizmom i uspostavljati nove standarde u branši je dinamičan i uzbudljiv posao. Toliko je opcija i mogućnosti (budući da je planeta šarenolika) koje možemo da posetimo i vratimo se kući bogatiji u svakom pogledu. Međutim, lako je sklopiti avio kartu i hotel i nazvati ga „aranžmanom“, potpuno drugo je kada stvarno upoznate sve prednosti jedne destinacije, a kasnije prepoznate kod putnika da je upravo to idealna destinacija za njega. Tako smo se mi u agenciji upustili u pretragu azijskog kontinenta tražeći nešto novo na azijskom tlu, bujnu prirodu, srdačnost ljudi, egzotičnu hranu, pristupačnost cena, a sa druge strane opet drugačije od već dobro poznatih destinacija, kao što su Tajland ili Bali. Neki drugi šmek i kulturu.

Rezulat pretrage bila je Malezija i zahvaljujući Qatar Airways-u koji mi je obezbedio avio kartu do Singapura, sa povratkom u Beograd iz Kuala Lumpura, imala sam priliku da uživam u potpuno novom avionu Airbus A350, u fantastičnoj biznis klasi. Plan puta je Singapur, zatim ostrvo Langkavi i na kraju prestonica Malezije. Budući da se o Singapuru već toliko toga zna, u ovom tekstu ću se zadržati na ovoj „novoj“ azijskoj destinaciji.

Prvi susret sa Malezijom je na Langkaviju, koji je nakon jurnjave po Singapuru izgledao kao oaza mira i konačno je počeo pravi odmor. Doletela sam avio kompanijom Air Asia i bez obzira što je low cost, ne zaostaje po kvalitetu i udobnosti za evropskim avio kompanijama.

Prvi utisak sa ostrva – divlja netaknuta priroda, nepregledne kišne šume, planine i majmuni (o kojima ćemo malo kasnije detaljnije). Ukoliko Langkavi uporedim sa Tajlandom, tj. sa Puketom ili Koh Samuijem, slične je prirode, ali neuporedivo manje komercijalizovan. Prvo sam bila smeštena u hotelu Berjaya Langkawi Resort koji nudi ekonomičniji smeštaj, odlično lociran na dobroj plaži.

Na samo desetak minuta od hotela je žičara kojom stižete do Sky Bridge-a, jedne od znamenitosti koju obavezno morate da posetite. Sve vreme uspinjanja imate pogled na vodopade, okean, kišne šume. Hotel Berjaya je ogroman kompleks i ima svoj hotelski “gradski” prevoz, kako god to zvučalo. Pored pomenutog Sky Bridge-a, sledeći izlet na koji treba ići je nacionalni park Geoforest Kilim, impozantni park prirode, stavljen na Unesco-vu listu prirodnih bogatstava od svetskog značaja.

Tu je najbolje da uzmete privatnu turu brodićem i krenete u avanturu ostrvaca, kroz mangrovu šumu, močvare, pećine, bacite pogled na Gorilla Mountain (stvarno planina liči na gorilu) i razgledanje životinja. I naravno, najviše je majmuna – na svakom ostrvcetu živi jedna familija makakija i u ratnom je stanju sa svim ostalim familijama. Borbe su stalne i nema izgleda da će uskoro da sklope primirje.

Nakon Geoforesta posetila sam podvodni zoo vrt gde sam mogla da vidim šta sve živi u Andamanskom moru – tu sam mazila raže, videla najotrovniju ribu na svetu puffer fish i bila sam ponuđena da me kraba češka svojim nožicama po glavi. Samo sam se zahvalila.

Kad smo kod gore pomenutih majmuna, oni su ne samo domoroci u hotelu, već i na celom Langkaviju. Svađa sa njima je počela već drugog dana. Nikada ne ostavljajte otvoren prozor ili terasu. Dovoljno je bilo da na sekundu izađem iz sobe i troje njih je upalo i počelo da otvara frižider, fioke, putne torbe i zaviruje pod jastuk. Iskusno! I uopšte se nisu uznemirili što sam se vratila, bledo su me pogledali i nastavili sa lopovlukom. Trebalo je da se razmašem maramom i gromkim „šu, šu“ ih nateram da izađu. Tada je započeta svađa, besan makaki je pokazao svoje zube i šakom udarao u staklo prozora. Nije mi bilo baš svejedno.

Plaže na Langkaviju su široke, peščane, zlatne boje, a more je toplo, mirno, zelenkasto i matirano – kada se kupate, ne vidite dno. Na nekim delovima ostrva je izražena oseka u određenom periodu i hotelijeri se trude da nadomeste taj nedostatak ulaganjem u kvalitet usluge. Ovaj napor je najvidljiviji kod novootvorenog St. Regis hotela koji sam obišla i koji svojom lepotom oduzima dah.

Kroz glavni grad Langkavija smo samo prošli, jer osim velikog orla u centru, koji je simbol ostrva i zaštićena vrsta ptica, nema šta toliko da se vidi.

Recimo da nešto od noćnog života postoji u delu Langkavija – Cenang Beach, gde je hotel Meritus Pelangi Resort & Spa 5*, ali je suštinski akcenat na prirodi i opuštanju. U tom smilu, moje istinsko uživanje je započelo kada sam prešla u drugi hotel The Andaman, a Luxury Collection Resort 5*. Hotel je izolovan, ušuškan u kišnoj šumi, obalu deli samo sa jednim manjim hotelom Danai 6* i imala sam osećaj da je plaža samo moja.

Hotel spolja ne izgleda toliko očaravajuće, ali svaki detalj – od viljuške u restoranu, kafe i kvaliteta namirnica, jastuka, do ležaljke na plaži i spa centra – sve je besprekorno i uverena sam da je malo mesta na svetu gde možete da dobijete taj odnos cene i kvaliteta kao u Andamanu na Langkaviju. Na plaži hotela ne postoje suncobrani, nisu potrebni, samo se spustite ispod nekog drveta jer prava gusta šuma okružuje more. Uveče je nestvaran zalazak sunca svih nijansi od ljubičaste, plave, narandžaste…

Priznajem, ostajala sam više puta bez teksta prizorom. Zamislite scenu – izuzetan hotel koji niste preplatili u netaknutoj, egzotičnoj, divljoj prirodi, na 5 minuta hoda imate vrhunske restorane: maležanski, sea food, japanski i internacionalni restoran koji služi sve – od španske paelje do australijskih bifteka.

Na 5 minuta vožnje hotelskim bagijem je jedan od najlepših spa centara u kome sam bila, otvorenog koncepta gde se čuju priroda, talasi, ptice i odakle puca pogled na more i za one koji bi bilo kakvu aktivnost, golf teren je na 10 minuta vožnje.

Tokom boravka, okruženje me podstaklo da bar nešto aktivnije uradim pa sam odlučila da se oprobam u jutarnjoj jogi sa instruktorom. Možda ne deluje ekstremno, ali joga nije nimalo naivna. Čak su i majmuni ovde pitomiji, umesto drskih makakija ovde su nastanjeni Leaf Monkeys, dobroćudni primati koji po ceo dan sede na granama, ručkaju lišće i mlate repovima. Potpuno nesvesni naših pogleda, fotografisanja i oduševljenja. Ipak su oni prvi došli, mi smo samo gosti.

Moj je utisak da Malezija nije za one koji prvi put putuju u Aziju, već za povratnike koji vole komfor, divlju prirodu i mirniji tempo odmora – što se dobija na Langkaviju. Za sat vremena leta stižete u high tech Kuala Lumpur, gde ima milion (znam da nije milion, ali je takav utisak) šoping centara, nebodera, gužvi u saobraćaju, svih modnih brendova i World Class restorana, kao što je Nobu.

Koliko je Langkavi pošteđen, toliko je Kuala Lumpur preplavljen komercijalizacijom i globalizacijom. Ali i to naravno treba videti i doživeti, jer je deo kontrastne kulture Malezije. U gradu je sve fokusirano oko Petronas kule, koje su simbol njihove moći i prosperiteta. Iako svi glavni gradovi Dalekog Istoka teže da se ugledaju na komšiju iz Singapura, Kuala Lumpur po mom mišljenju prednjači u tome.

Smestila sam se u hotel Shangri-La Kuala Lumpur 5*, koji ima jedan od najlepših lobija koje sam do sada videla. Sve miriše na citruse, vanilu, svaki kutak je popunjen buketima cveća, ima bazen okružen zelenilom i, podrazumeva se, neboderima u daljini. Kao oaza unutar betonske džungle. Hotel je odličan, sa jednim od najboljiih buffet doručaka koji sam imala, a dan možete započeti čak i vrhunskim sušijem.

Nakon obilaska centra grada, slikanja ispred Patronas kula, krećem dalje.. Prva stanica je Batu Caves, serija pećinskih hramova i jedno od najbitnijih hindu svetilišta van Indije. Ulaz u pećinu čuva 43 metara visoka Lord Murugan statua, za čiju je izgradnju bilo potrebno 1.550 metara kubnih betona, 350 tona čelika i 300 litara zlatne oplate.

Sledeća stanica je stara maležanska prestonica Malaka i kao što svako ima svoje „Turke“, tako je i Malezija bila 500 godina pod tuđom vladavinom – holandskom, portugalskom, engleskom i kineskom.

Uticaji svih se najbolje ogledaju u arhitekturi Malake: na vrhu brda je englesko utvrđenje, u podnožju potrugalska trđava, holandska crvena cigla sa sve vetrenjačama u centru grada, a na ostalim ulicama kineski stil gradnje. Istorija u malom. Kuala Lumpur ima mnogo toga da ponudi – od noćnog zoo vrta, tematskih parkova, trekinga, dečijih razonoda…

Ipak sam bila preplavljena utiscima sa Langkavija i tri dana u Kuala Lumpuru iskoristila za Malaku, Batu pećinu i uživanje u gastronomiji. Večeri sam provodila u restoranu Martini’s on 57, tačnije na 57. spratu Patronas kula, gde sam uz koktel posmatrala užurbanu prestonicu.

Na kraju bih se osvrnula na ljude. Malezija je multikulturalna zemlja, puna kontrasta, fascinantne prirode, ali najvrednije od svega su ljudi. Toliko su prijatni, predusretljivi, srdačni, otvoreni – i žene i muškarci. U svim situacijama sam se osećala bezbedno i prijatno i nema onog vučenja za rukav da vam nešto prodaju. Mislim da mi je to najviše prijalo.

Stekla sam i prijatelje. Mala slatka devojčica na letu od Langkavija do Kuala Lumpura putovala je sa majkom i bila sam joj sav izvor zabave i centar pažnje, doduše i ona meni. Smeškala se, pevušila mi je, glumila, dok se nije oslobodila i počela da priča (nešto) i da me tera na razne igrarije. Majka devojčice je hrabrila da bude otvorena i da se ne stidi. Oduševila sam se.

Drugog prijatelja sam dobila u Malaki, šarmantnog, veselog i nasmejanog vlasnika coffee shop-a, koji mi je sa zadovoljstvom ispričao čitavu istoriju njegove porodice, kako je otvorio radnju, koliko ima dece, pokazivao slike i ponosno nudio različitim vrstama kafe, naravno „najbolje u Maleziji, ako ne u svetu“.

Još niste sigurni da li je Malezija destinacija za vas? Evo malog testa koji će da vam pomogne u odluci:

Da li ste već putovali u Aziju i svidela vam se?

Da li volite komfor na putovanju, ali ne i da ga preplatite?

Da li volite mirniji odmor u kombinaciji sa nekom metropolom?

Da li uživate u prirodi i niste zainteresovani za noćne izlaske?

Da li vam prija pažnja i ljubaznost domaćina, ali ne volite da vas vuku za rukav da nešto kupite?