Maldivi sa bebom

13.01.2021

Autor: Maja Dikić

majka i dete na plaži

Maldivi sa bebom su definitivno iskustvo koje morate isplanirati pre nego što krenete u avanturu. Ovo su često teme gde nailazimo ili na podršku ili na kritiku.

Rečenice kao što su – Je l’ vam je baš toliko zapelo? Sačekajte koju godinu. Idite negde bliže. Gde ćete da je presvučete, šta ćete ako krene da plače u avionu? Mi smo bili od onih koji se nisu nastavljali na ta pitanja.

Jednostavno nas dvoje fenomenalno funkcionišemo i poznajemo naše dete. Volimo nova zajednička iskustva. Tako da nismo dozvolili nikome da nam pokvari naš put na Maldive sa detetom od 1,5 godine.

beba na Maldivima

Naravno da smo se informisali do detalja, naravno da smo iscrpeli ljude iz Travel Boutique-a sa svim preporukama. Mi smo ipak malo više komformisti.

Tako su nam oni preporučili da letimo sa Turkish Airlines jer imaju najkraću konekciju, sa vremenom leta takvim da ne remetimo ni Dorin ritam spavanja niti vremenske zone. A ne gubimo ni dan odmora u putovanju.

mama i beba ulaze u more

Kako je izgledao sam put od Beograda do Maldiva sa bebom od 1,5 godine?

Imali smo malu tenziju jer nam se Dora razbolela uoči puta. Toliko da je pedijatar razmišljao da li da nam kaže da ne idemo, jer je skroz bila zapušena, a u kombinaciji sa promenom pritiska pri poletanju i sletanju može joj biti neprijatno i čak bolno.

Ali, citiraću je – sportska medicina do mora, a posle more leči sve. Tako da je pakovanje prvo krenulo od ručnog prtljaga i neophodnih stvari za dete. Prvi je spakovan nosko 🙂

mama nosi dete u rukama i ranac na leđima

Iskustvo na aerodromu

Na čekiranju prtljaga dobijete ogromnu zaštitnu kesu za kolica (naravno ukoliko ih nosite). U zavisnosti od modela i veličine kolica idu ili u ručni prtljag ili ih predate ispred aviona pa ih posada smesti gde im je mesto, a pri sletanju vam ih iznesu ispred aviona.

žena i dete se smeju

Hrana u avionu

Kako u avionu nema obrok za bebe (imaju one kašice u teglicama) Dora njih ne jede, mi smo poneli sve od hrane što je njoj bilo za obroke.

Mleko sam presula u putne bočice do 100ml. I to smo nosili samo da se nadje u slučaju nužde da mešamo sa keksom, jer u avionu naravno ima mleka, kao i na aerodromu dok ne prodjete na gate.

Ali, ja volim da imam kod sebe sve, da ne jurim po aerodormu. Što se tiče unošenja hrane u avion, sve možete da unesete od hrane za dete. Keksiće, sokiće, tečnost do 100ml, hranu – suvu nekvarljivu hranu.

žena na ležaljci drži šolju i šešir

Spavanje u avionu

Kada je reč o ulasku u avion, koliko god da imate prednost sa detetom, naše iskustvo je da  se ipak udje pred kraj. Jer ako udjete prvi previše vremena budete na premalom prostoru sa detetom. Unervoze se, ustani, sedi, hoće da piški, hoće da jede, hoće da siđe..

A onda kad smo se smestili u avion nakon poletanja sledi otkrovenje za putovanje sa bebama. Kolevka, ljudi ništa bolje čovek nije mogao da izmisli za dugačka putovanja.

dete spava u krevetcu

Kolevka za dete je otkrovenje. Zapravo na toj stvari sam shvatila koliko znači dobar agent u agenciji. Nisam ni znala da to postoji. Viđala sam kako ljudi stave decu na ćebence na pod i tu spavaju.

Ali, koliko sam putovala, ovo zaista nisam nigde videla pre. Kolevka ide isključivo uz ona sedišta sa više mesta za noge. Pored nas su bili neki Skandinavci koji su poneli neke oblačiće za spavanje, pa su decu stavili upravo na pod u tome.

A ja sva važna tražim kolevku. Normalno da su tražili i oni kad su videli. Još su mi rekli hvala ti :).

žena i beba se igraju u pesku

Dakle, zaista puno ljudi ne zna za tu opciju. Iako se doplaćuje, za prekookeanske letove zaista nema ništa bolje. Ne krivite se ni vi ni dete. Što znači da nema ni tenzije. Put se ne oseti. Do beskrajnosti hvala Travel Boutique-u i Turkish Airlines-u na preporuci za kolevku.

Od igrica koje deca dobijaju na letovima, mi nismo ništa dobili jer je to sve za decu od 2-3 godine.

žena nosi dete u naručju

Presedanja do Maldiva

Što se tiče trajanja puta, ovde vam pišem za naš smeštaj koji je bio Sun Island resort and spa. Napominjem koje ostrvo je u pitanju, jer pri momentu sletanja na glavni aerodrom, postoje različite vrste prevoza do smeštaja u zavisnosti od udaljenosti.

📍 Beograd – Istanbul – nešto manje od 2 sata
Presedanje (nama je tranzit trajao 1:45 min)

📍 Istanbul – Maldivi (Male) – oko 7 sati

📍 Male – lokalno ostrvo – let oko 45 min
Leteli smo unutrašnjim letom (ne hidroavionom)

📍 Prevoz od aerodroma do brodića – oko 3 min.
Bus čeka ispred lokalnog aerodroma da preveze do mini marine.

📍 Brodić – Sun Island Resort and Spa – oko 15 min.
Čim uđete na brodić dobija se flaša vode. Oni pakuju stvari u brod.

Možda vam ovako ispisano deluje previše presedanja, zaista nije, sve funkcioniše zaista brzo i uigrano. Kao i za svako putovanje, moj savet, što manje stvari.

Mi smo imali dosta opreme za slikanje i snimanje koja ide u ručni prtljag, pa smo se tu malo cimali iznesi, otvori, pokaži, spakuj, zatvori.

Plus Dora, plus kolica, plus koferi. Za nekog ko ide samo na odmor bez sve ove opreme, nema brige 🙂

žena i beba sede na plaži na Maldivima

Vremenska temperatura na Maldivima

Na Maldivima je tokom cele godine temperatura od 27 do 30 stepeni. Dok je temperatura mora 28-30 stepeni.

žena na ležaljci u moru

Sad sledi ono najzanimljivije i zabavnije.

Porodično na rajskim plažama Maldiva

Sam hotel Sun Island Resort and Spa 4*, ima jednu od najlepših plavih laguna na Maldivima. Što znači da su plaže i more kao sa slika koje gledamo.

Tako da je od samog prilaska gore pomenutog brodića već pao u zaborav ceo put. Ljudi su preljubazni. Zapravo kasnije sam pročitala da je Sun Island dobio priznanje za najljubaznije resort ostrvo 3 godine za redom.

Nas sa detetom su sačekali na prilazu kako ne bismo pešačili ceo most po suncu i prevezli nas do recepcije gde nas je čekao koktel dobrodošlice. Već se činilo da su Maldivi sa bebom bila odlična ideja.

žena i beba trče jedna ka drugoj

To je ovaj mostić. Mi smo na slici negde na pola puta.

Odmah nakon koktela nas je sačekala gospođa koja nam je dala da popunimo one osnovne podatke kad se čekirate za smeštaj. Jako je velika vrućina i vlaga, tako da ako ste krenuli u dugačkim pantalonama, ponesite u ručni i neki šorc.

Popunjavanje formulara ne traje dugo, možda 3 minuta, Dora je za to vreme hranila ribice u ogromnom bazenu u centru lobija. Smešteni smo bili na ocean view strani. Strana poznata po lepšoj plaži.

Sa druge strane možda je za nijansu mirnije more, ali sa te strane nekako nemate osećaj da ste na Maldivima, jer su kućice malo uvučene pa nemate onaj pogled na more koji smo mi imali i koji zapravo cela strana ima.

žena i beba devojčica na plaži

Superior Beach Bungalov – Ocean view

Broj samog bungalova ne možete da birate, kao ni sobu bilo gde. Ali, vrlo su voljni da ako nešto niste zadovoljni, vam isti i promene. Mi smo bili u Superior Beach Bungalovu br. 111.

Kad bismo išli opet, molili bismo za isti :). Svi manji brojevi tj. tamo desno na mapi, ne preporučujem, jer već tu kreće gušći red palmi i malo nizbrdica ka vodi.

bazeni, plaža i palme iz ptičije perspektive

Generalno celo ostrvo je toliko zeleno, ima čak i park (broj 22). Tu su plantaže banana, gaje domaće životinje i zapravo sve što se jede na ostrvu oni sami isto tu i proizvode.

mapa Sun Island resort

Kako je izgledao bungalov?

Bungalov na slici biću iskrena bio mi je diskutabilan. Onako mi je delovao u neku ruku socijalno. Kao naši nerenovirani hoteli.

Mada kada smo razmišljali i upravo to naveli kao potencijalni problem, u agenciji su nam otovreno rekli da sama soba nije ultra delux, ali na licu mesta je skroz drugačije. I zaista bi tako.

Valjda ceo ambijent, sve je upakovano da se uklapa sa prirodom, sa time gde ste došli. Bungalovi su ogromni. Pored bračnog kreveta, može da stane još bar 4 kreveca 🙂

ljudi se kupaju u bazenu na Maldivima

Kupatilo je veličine sobe. Mi ga nismo koristili osim za pranje zuba, jer u sklopu bungalova je i otvoreno kupatilo.

A, kad stignemo u smeštaj, šta svako od nas prvo radi – pomeri zavesu da vidi pogled na more. Pola zida u staklu. Kažem Stefanu – Stefi to je to. Pogledaj nema stepenika, bose noge, 2 koraka i na plaži smo. On otvara vrata, a terasica njegov raj za rad uveče kad Dora zaspi.

ležaljke na plaži dok je mrak

Slika sa terase, bez i jednog svetla i filtera, samo mesečina.

Koje su prednosti ovog smeštaja?

U sobi se svakog dana dobije 3l vode za piće. Kafa, čaj, mleko. 2-3 puta dnevno čiste sobu. Jer pesak ulazi u sobu od 500x dnevno uđi -izađi momenata. Peškire za plažu menjaju 2 puta dnevno.

Velika prednost ovog resorta što nam je i sam Travel Boutique rekao kada se posećuju Maldivi sa bebom i porodično, jeste to da ima puno zelenila.

Zašto to ovde sada pišem?

Zato što je najveći deo plaže pokriven palmama što znači da je obezbeđen prirodan gust hlad. Pomislimo prvo, da super zbog dece, ali i za nas. Sunce je zaista prejako. Mi smo se mazali faktorom 50 čak i kad smo se šetali kroz hlad.

mala devojčica leži na peškiru

Hlad na plaži o kom vam pričam.

Plaže čiste ujutru i uveče. Ovo što vidite, ja sam tek na slici obratila pažnju na to. Nije prljavština, već od palmi i drveća što pada.

Ispred ulaska u sobu, a pre terasice ima česmica da operete nogice od peska.

Hrana na Maldivima

Mi smo imali pun pansion. Što zaista preporučujem svakom ko ide na Mladive. Iako postoje restorani po ostrvu – čak 7, uvek je lakše da odete kad vam se hoće nego svaki dan kad morate.

Na žalost, ja sam vam od onih koje je sramota da ide i da slika hranu. Pa nekako tu uvek ljudi ostanu uskraćeni za sliku.

Ali, posle hiljade pitanja, snimila sam jedan onako stidljiv hod kroz restoran. Video traje oko 2 minuta. Mislim da je u pitanju bio doručak. Svega i svačega. Bukvalno. Sve je bilo preukusno. Čak i Dora koja u tom periodu nije jela bukvalno ništa, nije ostala gladna.

Ono što mi je zanimljivo za restoran jeste, da tek tu shvatite koliko zaista gostiju ima. Da se posle zapitate gde su svi ti ljudi u toku dana.

mala devojčica gleda u daljinu

Izleti na Maldivima

Verovatno su svi ti ljudi na različitim izletima. Koji su možda i najinteresantniji kad su u pitanju Maldivi sa bebom.

Od tradicionalnog pecanja, ronjenja, preko plivanja sa kit ajkulom, plivanja sa delfinima, hranjenja ajkula, raža, na golfu, do bezbroj drugih aktivnosti koje postoje na ostrvu…

žena pozira u prirodi

Kada su u pitanju izleti konkretno mislim na izlet plivanje sa kit ajkulom, ne garantuju da ćete je i videti. Jer kako oni kažu, a ima i smisla to, ovo nije akvarijum, ovo je okean, danas je tu sutra nije.

Ljuljaške na Maldivima

Ah, kako su samo savršeno postavljene. Uvek u nekom slikabilnom ambijentu. Mada tamo je sve slikabilno.

žena u visećoj ležaljci

Ajkule na Maldivima

Ajkule su kao domaće životinje. Činimi se da su ih „pripitomili“ čisto zbog turista. Jer, one svako veče oko 19h dolaze na hranjenje. Vi tad ne možete da plivate sa njima. Samo ih gledate. Naravno mislim na ove velike.

Zato sa malim ajkulama, možete da plivate bilo kad u toku dana, na jednoj strani ostrva. Ali, one su kao plašljive ribice. Beže od ljudi.

žena u vodi sa ajkulama

Plivanje sa ajkulicama

Prodavnica na Maldivima

Zanimljivo mi je što je jedno od najčešćih pitanja bilo je l ima prodavnica. Ima. Imate gde da kupite cigare. Imate gde da kupite pelene, dohranu, gumu za plivanje… naravno ne sad sve marke pelena i dohrane.

Nema klasične prodavnice gde ćete da kupite mleko, voće, hleb. Ali, kako smo imali pun pansion, zaista nam prodavnica nije ni trebala. Cene su (upoređujem sa Beogradom) vrlo slične.

Mi smo pored punog pansiona, svako veče pred večeru pili neki koktelčić/pivo, koristili grickalice iz mini bara, sladoled na bazenu i na kraju nas je to koštalo dodatnih 60 dolara.

bungalovi na vodi

Maldivi sa bebom: aktivnosti za mališane

Što se tiče aktivnosti za decu, ne znam odakle bih pre krenula. Zavisnosti i od uzrasta naravno. Od skvoša, odbojke, stonog tenisa, bililjara, igraonice, pikada, preko terena za košarku, šetnje kroz plantažu, arkadne sobe do izleta i večernjih žurkica za decu.

mama i dete se drže za ruke

Dodatno možete rentati bicikle i vozati se po ostrvu koliko god želite. Imaju i one korpe za decu, al nisu za mlađe od 3 godine tako da mi njih nismo uzeli, već smo sve pešačili i koristili onaj golf car.

Lekar na Maldivima

Ostrvo ima svoju ambulantu. Što mi je još jedan ogroman plus kad su vam destinacija Maldivi sa bebom.

Stefanu jedan dan nešto nije bilo dobro, ali ne u smislu loše zovite hitnu pomoć, nego on ne podnosi vrućinu. Ubedim ja njega da odemo do ambulante više u izvidnicu da znamo ako ne daj Bože nešto bude Dori.

Pregled/konsultaciju nisu ništa naplatili. Ambulanta je zaista lepo sređena. Naravno da postoji opcija da vam dođe lekar u sobu, ali to se naplaćuje činimi se oko 100€.

šuma i tirkizno more

Odjava iz hotela

Na velikom ekranu kod recepcije piše kad koja soba treba da bude spremna u zavisnosti na vaš let. Kako je nama let bio kasno uveče, iz sobe smo izašli oko pola 11.

Dali su nam sobu za stvari i prostoriju da se okupamo, sredimo, Dora da spava ukoliko bude bilo potrebe. Ta prostorija je zapravo deo kod teretane. Dali su nam i sve što je trebalo za Doru da ne bude gladna.

žena pruža ruku maloj devojčici

A ovako vas pozdravljaju kad isplovite:

Sve u svemu

Mi nismo išli ni na jedan izlet, jer je Dora imala nešto manje od 1,5 god. i nije bilo realno ići. Nismo koristili spa jer smo želeli bukvalno što više vremena da uživamo zajedno. Stefan je otišao jednom u teretanu.

žena na ležaljci drži šolju u vis

Mi smo se šetali po ostrvu, brali banane direktno sa palme, ušli u deo gde žive zaposleni, pili kokos iz kokosa. Naučili sami da ga otvorimo. Kupali se na bazenu. Pronašli restoran koji ima sto na drvetu, hranili ajkule, uživali u najsavršenijim zalascima sunca.

žena i beba na plaži uz zalazak sunca

A, najvća laž koju smo čuli za Maldive jeste da su dosadni. Nisu. Veeeerujte mi. Mi ćemo se sigurno vratiti opet. Zapravo, sada nam je mnogo teško da izaberemo bilo šta drugo za letovanje sa Dorom. Maldivi sa bebom nije strašno iskustvo i sigurna sam da možete i vi uživati.